torsdag 26 januari 2012

...flera bilder säger mer än flera ord


Irsta kyrka är så fin nu när den är nyrenoverad. Freja sussar så sött i vagnen


"Vinterhjulen" is on. Vårt fina hus syns knappt när det ligger massa snö runtomkring


Någon hade skrivit Freja i snön :-). Mamma fick lyssna på David Gray


Jag invigde mina kängor som jag köpte för tusen år sen, sköna på vänstra foten men inte på högra. Buggan med vinterhjulen

Oh jag fick en promenad på nästan två timmar, så skönt. Freja sov första timmen och sedan låg hon i vagnen och jollra, trodde jag skulle få kuta hem men hon var lugn som bara den. Premiärkörde Buggan med dess terränghjul on och insåg direkt att jag längtar efter snöfri mark. Jäklar alltså hur kan en enda människa välja att köpa en barnvagn utan roterbara framhjul? Det är för tusan som att köra en traktor. Nåja mina sitter iaf på så länge det är nödvändigt, och ska jag ner på stan så kommer jag byta till småhjulen då det faktiskt bara tar några sekunder. I övrigt tyckte jag det funka bra fast det vara rätt mycket snö på sina håll, klart det blev tungt då och då men tänk om jag inte hade bytt...

Nu ska jag busa med min lilla tjej som jollrar som aldrig förr.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar