tisdag 1 maj 2012

...en ledig tisdag

Det är så lyxigt när vi får vara lediga tillsammans. Vi har större delen av dagen arbetat på tomten, Mattias, pappa och J har pysslat med poolen och jag har försökt måla lite. Svårt när man har en liten, dock var mamma här en stor del av dagen och tog hand om trollet. Jag har idag också städat vår klädkammare, det är inget städerskan ska göra, hon/han kommer på måndag och gör så kallad storstädning och jag längtar så jag dör. Vi har spenderat eftermiddagen hos familjen Å/G som bjudit på mat och fika, jag har idag syndat och ätit tårta, men T hade fyllt år och vem kan säga nej till Hello Kitty tårta? :-)

Det jag tänkte komma till i detta inlägg egentligen var att Frejsan allt mer vill stå, det är så himla roligt och hon kan även stå korta stunder helt själv. Vi har hittills bara haft bebis Converse till henne, de har ju mjuk sula och funkar inte så bra utomhus så därför införskaffades ett par nya dojjor till lillan, denna gång med riktig sula så hon kan stå ute också. 

Hoppas ni haft en fin dag i det underbara vädret.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar