tisdag 15 maj 2012

...tapeter


Krysantemer


Paradiset


Vårklockor

Jag har fått för mig att jag (läs en hantverkare) ska tapetsera en av våra väggar i vårt stora allrum. Jag tycker verkligen det rummet behöver lite färg, Mattias är inte riktigt på min sida. Men som alltid bestämmer ju jag :-) Nej skämt åsido. Jag har iaf påbörjat bearbetningsprocessen. Jag är sugen på någon av tapeterna ovan, samtliga kommer från Svenskt Tenn och är ursprungligen formgivna utav Josef Frank. Jag tror alla tre skulle passa perfekt hemma hos oss, dock är frågan vilken vi ska välja. Till helgen ska vi en sväng till huvudstaden, då ska jag klämma på dessa. Om jag lyckats övertala maken så kommer vi nog slå till på någon av skönheterna.

Nå kära ni, vilken gillar ni mest? Många av er tycker säkert dom är skitfula men i sådana fall, vilken tycker ni är minst ful? :-)

/E 

10 kommentarer:

  1. Alla är jättefina! Men jag tycker nog att den sista passar mest in i ert fina hus, färgmässigt och så. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror ocskå att jag gillar Vårklockor mest. Kramar

      Radera
  2. Jag igen.;) Iförsig har ju även 2:an samma typ av färger så röstar på den också.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får inte rösta på två :-P

      Radera
  3. Paradiset lägger jag min röst på! Den e superfin!

    SvaraRadera
  4. Den första gillas mest, ur fin. Men tror man tröttnar på den snabbt just för de starka färgerna! Så min röst lägger jag på den sista, tror den skulle passa ert hem (de lilla jag sätt av de på bloggen) lugn & harmonisk men ändå färg! Fråga; vill ni skaffa syskon till Freja? Planer? Har ni döpt henne? Jhonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lutar nog åt den :-)

      Som det känns nu är vi väldigt nöjda med Freja. Men det får framtiden avgöra. Freja är ju fortfarande så liten.
      Vi har inte döpt Freja. Jag och Mattias är inte troende och känner att dop faktiskt medför att Freja skrivs in i Svenska Kyrkan vilket vi tycker är ett val hon får göra själv när hon är mogen för det.

      Kram

      Radera
  5. Vi har den översta i vår hall fast i den gråa varianten, gillar den supermkt. Du får gärna komma förbi och kika på den innan ni bestämmer er.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh det vore ju utmärkt. Finns möjlighet att kika förbi er på fredag kanske, dvs. innan vi hinner bege oss till Sthlm.

      Hoppas du mår bättre.

      Kramar

      Radera