torsdag 10 maj 2012

...trots alla leksaker

... väljer gosaken att sno åt sig min fula Ikea toffla och leka med den. Snacka om att det här med leksaker är överflödigt :-) Hon vill ju bara leka med sådant som inte är leksaker och blir mer glad när hon får tugga på bordstabletten än på sin fina Sophie. Älskade unge.

Okej, måste bara ställa en fråga till er mer erfarna mammor där ute. Är det någon som har någon aning om varför vår lilla tjej vaknar mellan 2 - 3 varje natt och är urpigg och vill leka? Vi är så trötta och detta börjar verkligen ta på krafterna, tips någon. Vill även tillägga att det nästan är omöjligt att få henne och somna om och att vi ibland kan hålla på upp till 2 timmar.

/E

2 kommentarer:

  1. Det handlar om att bryta trender annars kan det bli så väldigt länge. Hon ska inte tycka det är kul att vakna. 5-minuters metoden funkar även på natten. Lägg henne ner och säg god natt och gå därifrån. Om ni pratar med henne och hon får komma upp så blir det ju mysigt för henne och då vill hon göra det varje natt. Min dotter började inte sova hela nätter kontinuerligt förrän hon var 11/5 år, ingen tröst, men jag vet hur det känns. Nr 2 däremot har sovit hela nätter sen han var 2 mån är fyra nu.

    Var stenhård det känns elakt, men i längden tjänar både hon och ni på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tips. Jag är en sån fjolla, så snart lillan börjar gråta är jag där och tröstar. Måste verkligen ta tag i mig själv, kommer alla tre må bättre av.

      Kramar

      Radera