söndag 6 maj 2012

...jag blir plågad på söndagar

Ännu en helg närmar sig sitt slut. Känner mig väldigt nöjd med denna helg, mycket familjemys och nästan lika mycket träning. 

Igår sprang jag ju en sväng på Björnön, var helt slut när jag kom hem. Det blåste nämligen storm och jag sprang i konstant motvind, vissa kastvindar gjorde till och med att jag tappa balansen. När jag vakna imorse och Mattias utbrast, yeeees idag är det dags för backen igen trodde jag seriöst att jag skulle dö. Mina ben var som spaghettis och av någon skum anledning hade jag tokont i fötterna. Men men, Matte är ju Matte och gav sig inte så ett backpass blev det, tungt som aldrig förr men väldigt skönt efteråt. Jag orkade med 10 vänder (heter det vänder eller vändor?) och Mattias körde 16. Ett bra pass trots min brist på motivation och styrka.

Eftermiddagen har spenderats i solen, med tvättberget, och i hemmet där jag stökat lite inför städerskans ankomst imorgon. Hon/han är så efterlängtade, huset är kaos och damråttorna är officiellt våra pets. 

Nu ska vi äta lite mörk choklad och se lite Modern Family, köpte säsong 2 idag och vi är super taggade.

Hoppas ni haft en fin helg.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar