måndag 20 augusti 2012

...en helt vanlig måndag


Det absolut bästa med att vara mammaledig är så klart att jag får spendera massor med tid med min underbara skatt, det näst bästa är faktiskt att man nästan varje dag kan ta dagen som den kommer. Är vädret fint så kan vi bada här hemma, är det mindre fint kan vi ta en härlig promenad någonstans, är vi sugna på sällskap så finns det massa härliga människor vi kan hänga med det finns liksom nästan alltid något att göra.

Idag har vi varit hemma på förmiddagen. Freja har härjat runt som en tok och jag har sprungit och plockat efter henne. Samtidigt har jag hunnit med 3 tvättmaskiner, lagat lunch till mig (LCHF-pancakes), dammsugit och kikat in här ett par gånger. Efter lunch tog vi oss till Öster mälarstrand för en promenad, en kaffe utomhus och Frejas favorit aktivitet titta på båtarna.

Nu inväntar vi bästa pappan, han ska få dominera i köket så fort han kliver in. Min mage säger kurr kurr big time.

Hörs kanske sen.

/E

1 kommentar: