lördag 11 augusti 2012

...kajplats 9

Riktigt härlig terrass 
Butiken Tullhuset ligger vägg i vägg, en av mina favvisar
Menyn, jag ville smaka allt
Mams och jag, är vi lika?
Förrätten
Den glada lilla tjejen som underhöll hela restaurangen  
Broderns burgare
En dagens Elma, kände mig lite lördagsfin 
Halva gänget, bror och hans tjej pös iväg för att segla
Mina underbart fina föräldrar

Är ni Västeråsare och vill äta på ett grymt ställe så sväng förbi Kajplats 9, är ni inte Västeråsare och vill äta på stans bästa ställe ja då går ni så klart till Kajplats 9. Vi var dit idag för första gången och åt en riktig braklunch. Ostron till förrätt, en grym lax och räksallad för min del till huvudrätt och på det en smarrig espresso. Kära pappa bjöd på hela kalaset, han är fin min far. 

Vi hade riktigt höga förväntningar på Kajplats 9 och inte blev vi besvikna. Fantastisk mat, grym personal och läget är ju super. Jag lovar att vi kommer gå dit igen.

Nu förbereder vi kvällens middag, har dock lite svårt att tänka på mat nu då magen är proppmätt efter lunchen. Men goda vänner kommer över och vi kommer bjuda på italienskt.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar