torsdag 23 augusti 2012

...min eftermiddag

Härlig torsdag eftermiddag måste jag säga. Min kära Mattias skämde bort mig med en god tonfisksallad när han kom hem. Han är inget fan av tonfisk på burk, men det är jag så han gjorde den för min skull :-)  


Eftermiddagens härligaste aktivetet bestod av en promenad på Björnön. Jag mötte upp goa Johanna och som vanligt kändes det som att promenaden varade i typ 5 minuter, massa struntprat och fantastisk luft har fyllt mig med energi. På riktigt så kändes det som höst och jag ångrar att jag inte tog långbyxor. På bilden ovan ser det ut som att jag typ har ben som är en decimeter långa, vad hände liksom? Nåja sådär glad är jag iaf. 

Skatten sover nu och Mattias fick ta nattningen själv. Hon somnade tydligen utan någon som helst protest och jag kunde inte längta mer efter imorgon så jag får pussa på henne.

Nu soffan. Slötittar på Lyxfällen och kan inte låta bli att fascineras av hur vuxna människor kan bli så knepiga.

Trevlig kväll/E

2 kommentarer:

  1. Mums, vad god maten ser ut! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Alla har inte samma tur som du att ha rika föräldrar och kunna jobba på familjeföretaget, eller bo i dyrt nybyggt hus och ha en massa pengar som man kan lägga på dyra saker och kläder.

    En del människor har det tufft, och när dom har det som värst blir dom uppgivna och då är det lätt att det går utför, så ja en del blir knepiga men det är av bekymmer och inte av lättja, så fortsätt du att leva i din lilla lyckobubbla, men tänk på att det du har idag kan du förlora i morgon och då kanske du också sällar dig till de knepigas skara.

    Man ska inte uttala sig om folk som har det svårt på det viset utan att ha gått några mil i deras skor.

    Hälsningar från en som varit på botten men kämpat mig med alldeles egna medel och med mycket blod, svett och tårar på vägen, så jag vet att om det går fort upp så går det fortare ned.

    SvaraRadera