lördag 8 september 2012

...roadtrip

Jag och nytillskottet M, lilla fina plutten.

Inte lätt att få dessa busungar på bild, sysslingarna.

Fina lilla S lånade ut sin dator till Freja.

A och Freja lekte med bollarna i en evighet.

Kusinen D:s man, min fina man och skatten.

Framme i Örebro.

En riktig festmåltid hos kusinen M.

Kusinen A underhåller vår skatt.

Vilken intensiv dag vi haft, men en helt fantastisk sådan. Tidigt imorse packade vi in oss i bilen och plockade upp min mor och far för en tripp nedåt i landet. Vårt första stopp var Mariestad där vi hälsade på min underbara kusin och hans tjej, för två veckor sedan fick dom sitt andra barn, en liten liten tjej med mörkt härligt hår och helt fantastisk bebisdoft. Vi fikade, snackade strunt, blev underhållda av Freja och hennes syssling M. 

Stopp nummer två var i Töreboda. Där bor min kusin D med sin man samt faster och hennes man. Vi hade sån tur då min kusin S med familj också var där och hälsa på just denna dag, grädde på moset var definitivt att farbror med familj från Örebro också dök upp. Vi var ett helt gäng som pratade i mun på varandra, åt god mat som faster lagat och mindes tillbaka på allt härligt vi upplevt tillsammans. Freja var på topp och hade fullt upp med lek med sysslingar och kusinens man.

Tredje stoppet var i Örebro. Min goa kusin M har nyligen flyttat ihop med sin blivande man och så klart ville vi fira det. Här blev det så klart också fullt hus då morbror, A och kusin A också dök upp. M och hennes blivande bjöd på god mat (bla. gös som de själva hade fiskat) och skämde bort oss så att det räckte och blev över.

Tack alla berörda för en helt fantastisk lördag, utan tvekan en sån lördag man kan leva på i en evighet. Och TUSEN tack för alla fina presenter och bidrag ni skämde bort vår skatt med, ni är ju för fina. Freja har verkligen varit en ängel idag och inte en tår har fällts under dagen, bilresan både dit och hem har gått utmärkt och vi tror hon charmade de flesta.

Nu har vi varit hemma en stund, Freja stupade i säng och vi njuter av ett varsitt glas vin framför körslaget. Jag börjar bli förkyld och kommer nog krypa ner i sängen väldigt snart.

Hoppas ni haft en lika fin lördag som vi.

/E  

1 kommentar: