söndag 30 september 2012

...hundra av trehundra


Halloj fina ni!

Här har det slitits hårt under dagen. Min kära mamma dök upp strax innan åtta imorse och direkt när hon dök upp kastade vi på oss arbetskläderna för att börja plantera thujor. Jisses så jobbigt det var, vi har gjort det en gång tidigare i vårt gamla hus men måste ha förträngt hur mycket tid och jobb det krävs. Så snart vi kom ut insåg vi att vi aldrig skulle hinna med allt idag, eller klart vi hade hunnit men då hade vi varit ute ännu.

Alldeles precis i början, här var vi planterat kanske 12 thujor, vi skulle enda fram till den blå pinnen som ni kan skymta längst bort på bilden. Här kändes det fortfarande väldigt lätt och roligt. 

Jag var inte så super smart och tyckte mina Asics löparskor var de perfekta arbetsskorna i leran, regnet den senaste tiden har förvandlat tomten till en leråker. Sedan är det nästan pinsamt att erkänna att jag faktiskt inte ägde några gummistövlar.



Fram till någon gång vid lunch, då dök bästa pappa upp med ett par nya gummistövlar till mig. Han var förbi tidigare och såg mig slita i mina löparskor, och när han kom tillbaka andra gången hade han med en present till mig :-) Gummistövlar och nya arbetshandskar, vad skulle jag göra utan min fina pappa?


Efter lite drygt 7 timmars slit var den en sidan klar, cirka 100 thujor planterades och nu återstår bara 200 thujor till :-) Ser verkligen fram emot eftermiddagen imorgon då vi ska fortsätta, ironi ironi...

Hoppas ni haft en mysig söndag, vi har trots hårt slit även orkat med en storhandling och haft besök utav Mattias mamma och L. Nu ska vi mysa med skatten och jag ska försöka ge min studentlitteratur en omgång.

/E

2 kommentarer:

  1. Hej vill bara säga att jag nyligen hittat till din blogg och gillar den mycket!

    Saknar dock en funktion så man kan hitta olika kategorier som t.ex. inredning, dagens Elma osv. Kanske något att tänka på :)

    Kram
    Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oh tack snälla du.

      Jag håller absolut med om kategorierna, ska ta tag i det inom kort.

      Kramar

      Radera