måndag 1 oktober 2012

...köttbullsparad

God morgon fina ni!

En ny vecka här hos oss och vi är tillbaka i vardagen igen. Mattias är på jobbet och jag är hemma med skatten. Känns faktiskt helt okej med vardag, den är ju på sitt sätt helt underbar.


Denna morgon har jag spenderat i köket, jag har nämligen rullat galet mycket miniköttbullar till skatten. Så skönt att ha mat hemma som man bara kan ta fram. Måste kolla med er kloka läsare, hur har ni gjort med kryddning utav era skatters mat. Freja har hittills inte fått äta något salt men idag kryddade jag köttbullarna med pyttelite salt, är det dumt? Ska man undvika saltet så länge som möjligt?

Måste även fråga er om en till sak. Freja är ju som ni säkert redan vet snart ett helt år. Hon får än så länge sova två gånger om dagen, en nap runt nio och sedan en nap runt två. När är det lämpligt att försöka dra ner sovstunderna till kanske bara en om dagen? På dagis kommer hon ju bara få sova en gång om dagen och det är ju faktiskt bara lite drygt tre månader kvar dit. 

Nu ska jag ta tag i mig själv, inga planer idag men känner mig rastlös. Borde egentligen plugga men motivationen är inte riktigt där. 

Hoppas ni får en fantastisk måndag.

/E

4 kommentarer:

  1. Vi började med lite salt runt vår dotters 1-års dag! Lite salt gör ju maten godare :)

    På tre månader händer mycket. När min flicka började vägra eftermiddagssömnen övergick vi till en vila om dagen. Då var hon runt 13-14 månader!

    Kul med kommande 1-års dag! Min äldsta fyllde precis 2 år och yngsta 6 månader. Tiden går så galet fort!

    Fin blogg!

    SvaraRadera
  2. Min Bvc tant sa att vi skulle ge vår gullunge som är 8mån all den maten vi själva äter utan salt men peppra och krydda
    Gott med alla de andra kryddor. En sak jag har hört är att inte steka barnens mat ?

    SvaraRadera
  3. Passa på och låt Freja sova så ofta och mycket hon behöver så länge det inte stör nattsömnen. Vår dotter går på förskolan nu (började för 1 mån sen) hon är 17 mån och hon kan växla beroende på hennes behov. Alltså sover hon en gång på förskolan men två gånger hemma osv. Prova er fram och lyssna in Freja. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för alla era tips och råd, kramar

    SvaraRadera