fredag 5 oktober 2012

...en fredag at my casa

Hejsan fina ni!

Har inte haft en stund över för än nu. Skatten har somnat och Mattias smyger runt i huset och tänder alla våra tusen ljus :-) Jag fick en stund framför datorn och tänkte att jag skulle kika in här. Trött efter dagens arbetspass men sådär härligt trött.



Här hemma åt vi en tidig middag så att skatten fick vara med vid bordet. Jag fick önska mat vilket medförde till en fantastiskt god entrecote, mozarellasallad och potatisklyftor. Jag som sagt fick välja och min alldeles egna kock fick den stora äran att laga.


En varsin påse chips och lite små godis till efterrätt.



Skatten har sedan vi introducerade majskorkar för henne varit helt galen i dem. Den senaste tiden dock ratar hon krokarna big time. När vi åt mat (hon äter middag vi 16:30) försökte vi muta henne med lite krokar men det gick ju sådär. Alla krokar åkte ner på golvet :-)


Vinet som vi inte hann dricka upp under middagen (skatten hade andra planer kan man säga) har flyttat med till soffan. Allt snarre är framdukat och vi inväntar X factor.

Hoppas ni haft en fantastisk fredag. Imorgon ska släkten fira Freja och vi ser mycket fram emot det.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar