tisdag 2 oktober 2012

...stora tjejen




Hej fina ni!

Mycket dåligt bloggande idag, har dock bara varit hemma och kanske inte haft så mycket spännande att blogga om. Men man måste få ha dagar när man bara skrotar i myskläder och njuter av att det faktiskt regnar utanför. 






När man är hemma en hel dag blir både jag och skatten lite lätt rastlösa, men tur är att kära mamma kikade förbi och höll oss sällskap ett tag (läs busade med freja). Mattias är nämligen iväg på någon konferens och kommer hem sent ikväll, han skulle egentligen bott kvar men åker hem för att vara här när Freja vaknar imorgon.

Insåg precis innan jag la skatten min att hon faktiskt inte är en liten bebis längre, hon sitter i sin egna stol, vid bordet,  tittar på Teletubbies samtidigt åker fötterna upp på bordet. Då och då kikar hon på mig och vinkar lite.


Skatten somnade utan någon protest och jag har tänt lite ljus, tagit fram nya tidningar och kikar samtidigt på halv åtta hos mig. Ska göra mig en macka och en kopp te. Mamma bakade ett bröd under tiden hon var här (jag tjata och till slut gav hon upp) och jag kan nu unna mig en ljummen macka med smör och ost.

Hoppas ni haft en helt underbar tisdag.

/E

7 kommentarer:

  1. Så hon vuxit! En liten stor dam :-)
    Hon var ju nyfödd alldeles nyss käns det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet :-) Jag är alldeles sentimental idag, och hur ska jag då vara imorgon på hennes stora dag? :-)

      Kramar

      Radera
  2. Supersöt liten tjej ni har! Hittade din blogg för några dagar sen och har lusläst den..verkligen fastnat! Sen upptäckte jag att en gammal bekant (Maria S) är din vän. Världen är liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den verkligen :-)
      Super skoj att du gillar bloggen, en kommentar som din gör det extra roligt att skriva ett inlägg.

      Kramar

      Radera
    2. Förstår hur du menar. Har en blogg men har inte uppdaterat på länge då kommentarerna gör så mycket för motivationen att skriva. =) Hoppas ni får en underbar födelsedag nu för lilla Freja!

      Radera
    3. Nu har i alla fall jag spanat in den, lämnade inget spår men nästa gång gör jag det :-)

      Radera
    4. Är även jag som är linn82a på instagram. Har blivit min nya "blogg" kan man säga. =)

      Radera