torsdag 11 oktober 2012

...och en torsdag eftermiddag

Eftermiddagen har till större delen bestått av besök. Först hade vi B och lilla L här ett par timmar. Jag glömde tyvärr att fota. Dom hade med en födelsedagspresent till Freja, hennes första Lego som blev en succé. Tack för titten.

Skatten har betett sig märkligt enda sedan vi kom hem efter BVC besöket och hon har mest legat ner. Så fort hon fått chansen har hon lagt sig ner. När B och L åkte tog jag upp skatten och la henne på bröstet och det dröjde inte mer än en minut sedan sov hon. Jag märkte att hon var varm och misstänkte feber (efter sprutan skulle jag tro). När vi mätte tempen så snart Mattias kom hem hade hon 39,3. Lilla skruttisen.

Trots att hon var helt trasig tog hon ut sin sista energi för lite bus med favorit kusinerna. Det är så härligt att se hur mycket hon tycker om dom. Hon klappar dem fint och dem ger henne mer än gärna både en puss och kram tillbaka. Vi åt lite mat tillsammans och pratade strunt. Skatten satt mest still hos mig eller Mattias och log lite när kusinerna försökte muntra upp henne.


Nu ligger skruttisen i sin säng och sover, en alvedon i kroppen och vi hoppas att hon känner sig som sig själv imorgon. Hoppas bara febern inte stökar allt för mycket med hennes sömn, tror hon behöver en bra natt för att piggna till.

Nu blir det TV4 resten av kvällen, Halv åtta hos mig, Kockarnas kamp och New Girl.

Ha en fin kväll.

/E

1 kommentar:

  1. Men åh, lilla skruttisen! så söt så att jag smäller av! Hoppas febern håller sig borta snart, kramar från mig och Charlize <3

    SvaraRadera