söndag 14 oktober 2012

...hej då helgen

Hej fina ni!

Mycket bristfällig uppdatering beror helt enkelt på en väldigt busy helg. Helgen har varit jätte rolig på alla sätt och vis men idag känner man att den hade kunna varit både en och två dagar längre. Frejas mycket dåliga sömn den senaste tiden har medfört att jag nästintill känner mig tröttare än någonsin. Men men så kan det vara.

Fredagen här hemma är helig, det är den dagen i veckan då det är helt okej att somna i soffan med godisskålen i knät. Jag var så trött efter en intensiv dag på jobbet och tyckte det var super skönt att bara vara hemma fredan då jag visste att resten av helgen var fullbokad. Vi kikade på X factor, åt god mat, drack ett glas vin. Jag somnade i soffan och bad samtidigt till högre makter att skatten skulle sova någorlunda ok.


Lördagen börjades på bästa sätt, en brakfrukost med bland annat pannkakor. Efter frukosten tog vi oss ner på staden för en lunch på Varda, presentshopping, skoshopping till skatten och ett besök på kära Tullhuset där jag hitta något jag suktat efter väldigt länge, ni får se senare vad. Vi var även förbi lillebror på en fika då han tidigare i veckan fyllde år. Lördagskvällen spenderades hos mina föräldrar med ett härligt gäng människor. Vi åt mat, drack vin och kom inte i säng för än klockan 01.30. Kanske inte det smartaste draget då skatten tyckte att vi skulle stiga upp 4 imorse. Kan ni gissa om jag är trött idag?

Söndagen har varit grå och bestått av en del måsten, bland annat tvätt av bil. Sedan har vi haft besök här hemma i två omgångar. Min kusin med familj först och sedan Mattias kusin med familj. De ville fira Freja då dom tyvärr inte kunde närvara på kalaset. Efter alla besök tog vi oss till Frejas kusin T:s handbollsträning, vi hade nämligen lovat henne detta tidigare i veckan. T var super duktig och Mattias var en stolt morbror (tidigare handbollskille). Nu har vi precis ätit middag och badat skatten, jag håller mina tummar och tår att skatten sover bra i natt. Jag behöver det mer än någonsin.

/E

2 kommentarer:

  1. Jag började läsa din blogg för bara någon vecka sedan och kommer definitivt att fortsätta läsa den! Vill bara säga att jag älskar din inställning, du verkar så glad och positiv och din energi är fantastisk, du är alltid fin och iordning gjord, du är mamma och Gudarna ska veta att det är ett heltidsjobb, du är piffig när det kommer till hemmet och dessutom orkar du plugga, du är verkligen en inspirationskälla så tack för det :) Dessutom är du helt klart den snyggaste småbarnsmamman och Freja är gudomligt söt! /En ganska nybliven småbarnsmamma som behöver en inspirationskälla som dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så roligt att du upplever mig glad och positivt, det är faktiskt mitt motto och jag har sällan något annat än ett leende på läpparna. Jag gillar inte att slösa bort min energi på en massa tråk, livet är ju på tok för kort för det.

      Nu överöser du mig med fina ord och jag blir alldeles rörd. Jag tvekar inte en sekund att du också är en helt fantastisk mamma.

      Många kramar till dig.

      Radera