tisdag 9 oktober 2012

...en kompis, en farfar och en gammelfarmor

Idag kom fina Tilda förbi och gjorde mig sällskap några timmar. Hon var hemma från jobbet då lilla W är hemma från dagis på grund av lunginflamation, vad passar då bättre än bus med Freja. Och bus blev det. Freja var helt tokig och W var bokstavligt talat stundtals rädd för henne. Jag vet inte riktigt varför men hon blir alltid super ivrig när det är  andra små barn i hennes närhet.

 Freja klappar fint på lilla W, W ser i och för sig rätt vettskrämd ut. 

Freja ville visa W alla sina leksaker, W var dock mest intresserad utav bilarna. 

 Sedan drog hon på sig brillorna och W tyckte hon var festlig.













Sedan var det W:s tur :-)

Nu har skruttisen somnat och vi håller alla tummar och tår att det blir än bättre natt. Det måste det bli, hon blir ju en så mycket gladare tjej när hon fått sova ordentligt. Och jag hoppas att jag får sova, imorgon ska det pluggas på heltid och skallen behöver vara på topp.

Just ja, Frejas farfar och gammelfarmor var förbi och fira henne lite i efterskott nu i eftermiddag. Farfar befann sig nämligen i Kroatien när de var kalas (vi är inte alls avundsjuka). Freja bjöd på sitt bästa jag och tror farfar och gammelfarmor åkte härifrån med ett stort leende och ett varmt hjärta. Tack för titten, det var mycket trevligt.

Ha en fin kväll.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar