fredag 19 oktober 2012

...arg mitt i natten



Jag blir så arg och ledsen när jag kikar in här och läser kommentarer från "anonyma" (just denna gång var det två kommentarer utav denna karaktär) där man väljer att med mycket sårande ord kommentera hur jag är som mamma. Man väljer trots att man egentligen inte har någon som helst aning att skriva hur synd det är om min dotter och att det är sorligt att hon ska behöva växa upp med en mamma som mig. Denna typ av kommentar har kommit flertalet gånger och jag har så klart aldrig publicerat dem då det är fula onda påhopp. 

Jag förstår att all ni där ute inte kan tycker om eller tycka som mig. Men att skriva något om min dotter och att jag skulle vara en dålig mamma... ja då kära vänner då har ni gått för långt, på tok för långt. Jag är arg, besviken och ledsen och har efter att råkat läst dessa kommentarer mitt i natten (skatten vakna av hosta och av någon anledning kika jag på telefonen, suck) inte kunnat somna om. 

Ni som väljer att kika in här och kanske störs av det liv jag lever tycker jag ska välja att läsa någon annan blogg då. Jag vill inte ha sådana bittra hemska elaka personer här. Jag har valt att släppa in er i en liten del av mitt liv och ni fina läsare som kikar in här dagligen och gillar det jag skriver ni är bra bäst men ni som väljer att försöka såra mig eller dra ner mig till er nivå ni kan glömma det. 

Jag har sagt det förr och säger det igen, jag vill att min blogg ska vara en trevlig plats. Kommentarer där ni väljer att på ett elakt sätt dra in min fina oskyldiga underbara skatt kommer ALDRIG någonsin publiceras.

Nu ska en arg och ledsen Elma försöka somna om en stund, om ett par timmar väntar jobb.

/E


11 kommentarer:

  1. Fy för vissa människor alltså! Hoppas att du fick några timmars sömn i alla fall så att du kan njuta av det faktum att det är FREDAG idag! Ser fram emot promenad på söndag. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så finns det människor som måste gnälla på allt och om de sårar nån på vägen skiter de i. Konstruktiv kritik kan man alltid lära sig nåt av, men påhopp måste man, även om det är svårt, ignorera. Blir så trött på mammor som tycker att deras sätt att uppfostra sitt barn är det rätta, det finns ingen mall. Det viktiga är väl att man värnar om och älskar sina barn. Jag lever efter mottot att man inte kan tycka om alla, men man visa respekt oavsett. Stå på dig och kör ditt race, sådana här människor kommer du stöta på många gånger både i det verkliga livet och på nätet, ignorera dem! // Emma

    SvaraRadera
  3. Vad sorgligt att det finns så många bittra människor som förmodligen drivs av avundsjuka. För jag anser att personer som gör sådana påhopp inte mår så bra
    Jag tror dom skulle behöva en positiv Elma i sina liv som dom ser lite ljusare på världen!.
    Förstår att du blir ledsen och upprörd men lägg ingen energi på det! Du verka vara en underbart snäll person och en bättre mamma kan Freja inte hitta! <3
    Ha en underbar fredag!
    Kram Malin och Minelle!

    SvaraRadera
  4. MEN HERREGUD!!!
    Somliga är ju bara FÖR MYCKET!!!

    Elma, jag älskar din blogg! Inte så längesen jag klickade in hit för första gången, och jag är helt fast, hehe :)

    Jag är helt tagen av det fina och rofyllda liv som återspeglas i bloggen; en lycklig liten familj med nära och kära som finns där, ett fridfullt och vackert hem, och framför allt världens sötaste lilla Freja!

    Alltså, vilken "dålig morsa" sitter och puré:ar mat och fryser in de i små, söta portioner för att sin dotter ska få i sig nyttig och bra mat? Bara det! ;)

    Elma, låt dig inte ens för en sekund våga överväga att tro på folks snicknack! Det är inget annat än avundsjuka, och den typiskt svenska metoden att "trycka ned och smutskasta den som är bättre än dig, istället för att hylla"... Usch, mår så illa av sånt... Tur att inte alla är uppfostrade i samma anda, ellerhur ;)

    Ta hand om dig och din familj! KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Du är en Fantaskist bra mamma Elma,och en snäll och goo människa är du med..dem som skirver anonyma kommentarer är avensjuka människor som stör sig för att du lever ett bra liv med din familj, du har en underbar dotter , man och familj och det stör dem därför måste dem skriva massa dumt skit! Så önodigt och omoget det är inga normala människor! Du är en bra mamma och fru och vän:)Sen förstår jag dig att du blir ledsen vem hade inte blivit det liskom...Ta nu hand om dig och familjen såå hörs vii...Puss och kram

    SvaraRadera
  6. Elma vännen du har ingen anledning att ta åt dig! Du är rak, ärlig och har ett stort hjärta! Freja har en grym mamma! Folk är bara avundsjuka! Du kan väl välja bort så folk inte kan kommentera anonymt?

    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Jag förstår inte varför folk vill förstöra och såra?? Det handlar om ren och skär avundsjuka, bitterhet! Det är bara att inte bry sig om det! Du verkar vara en kanon fin mamma/fru. Din blogg är toppen! /Helena

    SvaraRadera
  8. usch vad tråkigt med sådana människor! jag hittade din blogg för ett tag sen och följer nu med glädje! Jag tycker den är supermysig, Både bebisshopping, inredning och outfits :) Härlig mix!

    SvaraRadera
  9. fy vad lågt!Bry dig inte om sånt!

    SvaraRadera
  10. Tack för alla värmande kommentarer, dem går rätt in i hjärtat och värmer mer än ni anar. Kramar

    SvaraRadera
  11. Jösses, så urbota dumt och fånigt!! Och fegt att vara anonym! Att det alltid ska finnas folk som ska lägga näsan i blöt, leta efter fel (som kanske inte ens finns) och såra... Du är inte värd att låta dig beröras av deras elaka ord! Du verkar att vara en go och härlig tjej såväl som mamma! Har man inget gott att säga kan man lika väl hålla tyst. Jag fattar inte ens vitsen med att läsa en blogg man inte gillar?! Var finns den tiden och intresset? Så lågt!

    Kram på dej
    /Malin B

    SvaraRadera