söndag 13 januari 2013

...första barnkalaset

Hej i stugorna.

Denna söndag bara försvann. Större delen av dagen har spenderats med förberedelser inför morgondagens förskolestart. Jag känner mig super pirrig, inte för att jag tror att det inte kommer gå bra utan för att det faktiskt nu är på riktigt. Imorgon slutar mammaledigheten för denna gång. Har känt mig lite känslosam idag men det är väl inte mer än rätt. 

Jag var ju på förskolan i fredags på ett samtal. Jag fick då gå iväg med en av pedagogerna för att prata enskilt och då lämnades skatten kvar med de andra barnen, hon märkte inte att jag försvann och när jag kom tillbaka så brydde hon sig inte det minsta. Under den timme jag hade varit borta hade skatten lekt fint med de andra barnen och klickade direkt med en flicka som bara var lite äldre än henne. 

Imorgon som sagt är det dags och Mattias får ta den första inskolningsdagen, han har lovat mig massa mms för att jag ska få känna mig som en del av dagen.

Nu är i alla falla alla kläder märkte med namn, lika så nappar, blöjor är nedpackade, alla papper i ifyllda, en till Barbapapa är inköpt, regnkläderna är framplockade och vår lilla stora tjej är mer än redo.

_____

Nu till något helt annat.

Idag var vi till Stockholm för att fira Frejas kompisar O och F som båda hade fyllt år, lilla O blev tre och F fyllde ett år. M och M hade styrt upp ett jätte bra barnkalas där kidsen kunde härja fritt. Att hyra en gympasal inför ett kalas var ju en fenomenal idé.

Freja tyckte de andra barnen var mycket spännande och då de flesta var äldre än henne stod hon ibland bara och kika på dem, lilla skatten. 

Dagen till ära hade skatten tofs i håret som faktiskt fick sitta kvar hela dagen.


Det bjöds så klart på fiskedamm. Jag norpade allt godis i skattens påse medan hon fick russinen, rättvist eller hur :-)

Snart ska vi krypa ner i sängen, skatten somnade utan en enda liten protest och vi hoppas så innerligt på en bra natt. Det har varit så mycket stök de senaste tre nätterna som tagit på krafterna. Hon behöver vara pigg på förskolan och jag vill mer än gärna vara pigg på jobbet.

Hoppas ni haft en fin söndag.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar