fredag 18 januari 2013

...fredagsmys på riktigt

Fredagsmys har vi haft varje fredag i vanlig ordning, dock känns det denna fredag som fredagsmys på riktigt då vi båda jobbat och skatten vart på förskolan. Det är liksom vardag nu och fredagsmys har nu igen blivit lite heligt.

Skatten var jätte trött när vi kom hem och efter några timmars lek här hemma gav hon upp, hon kröp upp i Mattias famn och bara stirrade rätt ut. Det är inte varje dag hon lägger sig ner och vilar lite. Mattias nöjt av stunden och jag njöt av synen, mina bästa.

Skattens fredagsmys bestod av riskakor med kanel, lite russin och så en stund framför hennes I-pad. Sedan fick hon bada en lååång stund.

När skatten somnade, även denna kväll utan några som helst protester stökade vi fram vår middag. Tacos med en tvist, kyckling istället för köttfärs. Jag ville ha riktigt fredagsmys som vi alltid hade förr vilket då alltid medförde tacos, vin och smågodis.


Och smågodis blev det. 

Jag skulle egentligen gått på ett spinpass idag men förkylningen och hostan håller ett stadigt grepp om hela vår familj. Men på måndag struntar jag i förkylningen och pallrar mig iväg till Frille.

Hoppas ni haft en fin fredag.

/E

2 kommentarer: