tisdag 20 november 2012

...all by my self

Hej på er!

Har ni haft en bra tisdag?

Tänkte att jag skulle börja med att bjuda er på en bild på mitt nya fina Olivträd. Har velat ha ett Olivträd i vårt stora vardagsrum en evighet men utav någon skum anledning har jag inte slagit till, kanske för att jag saknat den perfekta krukan. Jag saknar fortfarande den perfekta krukan men helt seriöst när man kliver in på Plantagen och upptäcker att de säljer ut sina Olivträd till 70 procents rabatt ja då slår man till med eller utan kruka :-)

Visst är det fint, säljaren på Plantagen lovade att jag utan några större ansträngningar skulle få trädet att överleva, men vi får väl se. Jag har dödat ett gäng Olivträd de senaste åren..





 Mattias är bortrest med jobbet och jag verkligen hatar att vara hemma själv. Freja är ju så klart här men ni förstår vad jag menar. Jag är nämligen väldigt mörkrädd och när man bor så som vi gör är det typ kolsvart ute vilket inte gör min mörkrädsla mindre. Jag vet att det är fånigt men så kan det vara.

Skatten ligger i alla fall i sitt rum och sover och även hon verkar vara lite orolig, hon har vaknat tre gånger sedan jag la henne klockan halv åtta. Vaknar hon när jag lagt mig då ska jag ta in henne till mig, får man säga att man nästan hoppas att hon ska vakna? 



Titta mamma, jag och mormor klättrar upp för vulkanen.

Efter skattens lunchnap dök mams upp och följde med oss till Leos lekland. Första gången vi var dit tyckte Freja inte det var super spännande, för mycket barn medförde mest att hon stod och stirra. Idag däremot var det typ vi där och fem barn till. Freja var på sitt bästa humör och härjade runt mer än någonsin.


Oj har jag en fot här bland alla bollarna?

Bollhavet är skattens favoritställe. Hon satt säkert där och kastade bollar i närmre trettio minuter. Hon hade säkert kunnat bara vara där hela dagen men mamman var sugen på att testa alla stora slides när inga andra barn var där. 
Freja tjöt av glädje när vi åkte ring ner för en "backe" och jag fick släpa henne upp säkert närmre tio gånger. Hon ville nämligen sitta i ringen medan jag drog den upp... 

Känner på mig att jag kommer ha träningsvärk i både ben och armar imorgon.

Nej nu ska jag fortsätta med mina studier samtidigt som jag smygkikar på Småstadsdrottningar. Jag skäms nästan för att jag kikar på det, men skallen orkar inte med både studier och något seriöst tv-program. 

Hoppas ni haft en fin tisdag. Imorgon väntar en intensiv dag för min del och jag hoppas hoppas hoppas att jag inte ska ligga sömnlös större delen av natten.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar