onsdag 28 november 2012

...smygstartar julen

Hej vänner!

Hoppas ni har haft en fin onsdag. Jag har känt mig rätt virrig och inte för än nyss insåg jag att det faktiskt är onsdag idag och inte tisdag. Har idag spenderat några timmar på högskolan, kändes väldigt märkligt att vara tillbaka och på något sätt var det som att tiden hade stått stilla.


Mina fina tomtar fick en perfekt plats bredvid olivträdet. Lägg även märke till den super fina nya krukan olivträdet fått. Den finns hos Store och är hur fin som helst.

___

Idag var Mattias in i förrådet och letade fram vinterhjulen till båda bilarna, ja jag vet att det är skit dåligt att vi inte bytt till vinterhjul än men vår nya bil levereras nästa vecka och man vill ju inte behöva byta hjul en gång för mycket. Men men, vi trodde nämligen att bilen skulle komma denna vecka och blir nu tvungna att byta. Mattias lämnade i alla fall bilen på en liten verkstad här i staden och allt slutade i kaos, så nu är bilen inne hos BMW pga. massa strul och jag är strandsatt i vårt hus imorgon. Nåja så kan det vara.

När Mattias ändå var ute i förrådet och letade fram alla hjul tvingade jag honom att leta fram alla mina julprylar. Han var inte super glad för det men vad gör man inte för att frun ska bli nöjd?

 Nu är ni säkert trötta på bilder på min serbiska gran, men kolla kära ni. Snön har lagt sig som ett täcke på tomten och det blev genast mer ljust ute och granen lyser mer än någonsin.


Tomtar, betong ljushållare, döskallar och fina ljusstakar i trä från Norrgavel trängs på brickan från Svenskt Tenn. Tomtarna är faktiskt de första gemensamma tomtarna jag och Mattias införskaffade och de passar så fint in i vårt hus.


 Jag har inte plockat fram adventsstakar och stjärnor ännu. Det får vänta till imorgon. På brickan på köksbordet är temat silver, förutom den gröna mossan som syns i bild. Hur fint är det inte egentligen med mossa?


Oh vilken resa denna snöglob har varit med om. Den köptes i NY för ett par år sedan och det blev ett jäkla rabalder kring den i säkerhetskontrollen, efter mycket om och men fick den följa med hem och jag är så glad att vi inte gav oss. Den är så ljuvlig och väcker massa härliga NY känslor varje gång jag ser den.

Känns som att det kanske kommer bjudas på lite jultjat i de närmaste inläggen :-) Men det är så härligt att få något att pyssla med denna mörka årstid.

Just ja, igår fick jag ett trevligt samtal som troligen kommer medföra lite förändringar. Jag gillart...

Nu bönderna...

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar