söndag 4 november 2012

...en söndag i november

Hej på er!

Det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig när man har en  småtting. Jag skulle egentligen spenderat eftermiddagen med ett gäng tjejer och lite kläder men så blev det inte. Lillebror och hans tjej skulle varit barnvakt, men när skatten vakna imorse hade hennes ögon helt och hållet varat igen. Så otäckt och efter mycket om och men fick vi bort allt kladd, hon är nu helt röd och svullen vilket kanske tyder på någon typ av ögoninflammation, vad vet jag? Jag kände i alla fall att jag inte kunde lämna bort en krasslig liten tjej. Hon har varit röd i flera dagar och det har runnit lite men inte som idag. Hoppas att det blir bättre imorrn annars ringer vi vårdcentralen.

Mattias hade lite planer fram till 14 men efter det hade vi en riktig familjedag. 




Regnkläderna kommer från Pop, dem är på tok för stora men äsch det funkar.

Vi började med en massa bus här hemma på tomten. Klädde Frejsan i regnkläder vilket medförde att hon fick kräla och krypa hur mycket hon ville. Otippat nog så blev det faktiskt mest att hon gick, stora tjejen.

 Efter lek och bus här hemma åkte vi iväg till Vallby Friluftsmuseum. Tänkte först åka till Kungsbyns djurpark då det ligger typ fem minuter hemifrån oss men jag vet inte riktigt om det är värt pengarna, någon av er kära läsare som varit där och kan rekommendera det?

Idag blev det i alla fall Vallby vilket inte var så tokigt det heller. Vi har varit här någon gång tidigare men Freja har alltid lyckats sova då men denna gång var hon vaken och djuren var super spännande. Tyvärr var det inte alls mycket djur ute, men det gjorde inte så mycket. 


Grisarna var i alla fall mest intressanta och vi hade kunnat stått där i timmar om skatten fått bestämma. Dom var inte alls skygga och kom väldigt nära, lät gjorde dom också vilket fick skatten att skratta en massa. 


Vi avslutade så klart med en fika. Spana in min marshmallowgrej, den var helt fenomenal. 


På hem vägen stannade vi och kikade på kusin T när hon spelade handboll. Där vi bor är handboll lite heligt och jag är helt övertygad om att vår lilla skatt också kommer testa på det. Hon tyckte det var jätte spännande att titta på dem stora barnen och var inte sen att försöka haka på. 

Nu har vi ätit middag bestående av tacos. Vi har inte ätit det på över ett år och jag förstod nu varför. Man är ju bra less på det. Blir nog inte tacos igen på ett bra dag.

Ska nu dra på mig myskläder och krypa upp i soffan, Solsidan och Hellenius står för kvällens underhållning.

Hoppas ni haft en tokfin söndag.

Kram/E

2 kommentarer:

  1. Heej ;) herregud vilket fint hus ni har byggt er. Vad är det för slags hus? vi är lite inne i husbyggartankar, har du några goa tips ?:D har ni ritat de själva? tack för en superbra blogg . kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack. Det är ett lösvirkeshus som vi ritat tillsammans med en arkitekt.

      Oj egentligen har jag nog hur många tips som helst men om jag bara ska ge dig/er ett enda tips så får det vara SKYNDA LÅNGSAMT. Att stressa fram beslut när man har möjlighet att bygga sitt drömhem är bara galet, de blir liksom aldrig bra då :-)

      Kul att du gillar bloggen, och hoppas ni får möjlighet att bygga ert hus. Bland det roligaste vi gjort. kramar

      Radera