fredag 2 november 2012

...vår dag so far

Idag har vi varit lediga tillsammans hela familjen. Det var inte riktigt planerat då fredagen egentligen är min jobbdag men då jag jobba igår fick jag vara ledig idag. Det är helt underbart att få vara hemma alla tre tillsammans, det blir liksom lite extra speciellt när det är en vardag.

Skatten sov bättre än någonsin och vi fick sova enda fram till 06.15. Då vi la oss pensionärtidigt igår var vi pigga och glada när skatten ropa.


Vi kickade igång dagen med en lång frukost och massa gott åkte ner i magen. Vi hade inga direkta planer men bestämde oss att skatten skulle få leka av sig och kanske träffa lite andra barn. 


 Efter några timmars bus här hemma (frejas favoritlek är att slita upp alla leksaker och sedan stoppa ner dem igen) bestämde vi oss för att åka till Leos lekland, vi hade aldrig tidigare varit där och tänkte att det kunde vara värt ett besök. Vi var där precis när dem öppna och tur var väl det, efter en timme där inne hade hela staden bestämt sig för att hänga på Leos, då åkte vi därifrån.



 Det blev en massa bus. Men det roligaste av allt var nog alla andra barn. Freja blir lite blyg när det är mycket barn runt henne och sitter mest och tittar.

 Efter allt bus och en god pannkakslunch för skatten var det dags att åka därifrån. Det dröjde inta många sekunder innan skatten somna i bilen. Vi kunde till och med flytta över henne till vagnen utan att hon vakna.


När skatten passade på och sova tog vi oss en fika/lunch på Espresso house. Jag älskar deras mackor och bageln med lax är bara för god. Efter vår fika tog vi också en lite sväng på staden. Vin, lite till kalender och lite nytt till hemmet följde med hem.

 När skatten slog upp sina stora blå åkte vi ut till Erikslund. Jag var tvungen att köpa lite ramar på Ikea. Skatten ville inte riktigt sitta i vagnen och fick knata runt. Inne på CG där vi handlade lite tomat hände något, jag hann ärligt talat inte ens se vad (hon ramlade inte) men skatten började helt plötsligt gråta och när jag tog upp henne rann de massa blod ur hennes mun. TUUUUUR att Mattias var med och lugnande ner mig, jag hade nog svimmat annars. Direkt efter att skatten hade lugnat ner sig åkte vi hem. Jag fällde några tårar i bilen, tuff mamma man är.


Nu har vi varit hemma någon timma och hunnit förbereda alla tre rätter inför kvällens middag. Vännerna J och T med sin lilla skatt kommer över och vi ser så mycket fram emot det. So far har denna fredag varit toppen.

Hoppas ni haft en fin fredag och hoppas kvällen blir super.

Kram/E

2 kommentarer:

  1. OH LJUBIM MOJU DUSU LIJEPU MILIJON PUTA MOJE OK DRAGO NAJLJEPSE NA SVIJETU PUSSA I VELIKI KRAM MOME SMJESKU

    SvaraRadera
  2. Så söt du är frejsan med ditt leende,många bamse kramar:)

    SvaraRadera