söndag 11 november 2012

...helgen den försvann

Hej fina ni!

Hoppas ni haft en fantastisk helg och att ni idag tagit er tiden och fira era pappor lite extra. Jag har ju världens bästa pappa och Frejsan lika så, därför skickar jag massor med love you kramar till er båda.

Helgen har gått fort, nästan för fort men det gör inget. Imorgon är den en ny vecka och den kickas igång med åtta timmar på jobbet.

Vi har haft en toppen helg. I fredags var Mattias ute och svira och jag hade en kväll här hemma då jag kunde läsa, äta godis och stirra på massa strunt på tvn. 

Större delen av lördagen var helt planlös, vi gick lite på staden och äntligen fick en mindre snygg med väldigt praktisk dörrmatta följa med hem. När man bor på landet (eller nästan i alla fall) som vi gör måste man ha en dörrmatta som samlar ihop allt grus. Två tummar upp för denna dörrmatta som ni kan hitta på Village.

Kvällen spenderade vi hos min fina kusin med familj. Dom bjöd på smarrig mat och Freja fick busa med sysslingarna. Hon har nästan aldrig varit vaken efter nio och när hon kom i säng somnade hon direkt, hon sov sedan fram till 6. När hon vakna tog vi in henne till oss med en flaska välling och till vår stora förvåning somnade hon om och sov fram till NIO. Hon hade säkert sovit ännu längre men vi var vakna, utvilade och ville ha Freja mys därför väckte vi henne. 
Idag har det varit en sådan där klassisk söndag med en massa måsten. Plock, tvätt, storhandling och ja ni vet ju resten själva. Vi firade inte min pappa idag, och inte heller Mattias men vi är inte så mycket för det här med specifika dagar att fira pappor, mammor eller kärleken. Vi firar när vi känner för det helt enkelt. 
Snart ska skatten få krypa ner i sin säng.

Jag och Mattias ska unna oss en varsin glöggkopp, lite pepparkakor med ädelost och så klart juleskum. Jag brukar inte dricka glögg innan december men blev så nyfiken på denna med lakritssmak.

Nu mys.

Hörs kanske senare.

Kram/E

4 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktiskt skriva det....att hon kanske sover gör mycket på dagen eller lägger sig för tidigt och därför vaknar mitt i natten. Brukar dock ordna sig när de börjat på f.skolan. ;). Kanske ?!/// Sara

    SvaraRadera
  2. Laktritsglögg!! Nu blev ju jag, lakritsfantasten herself, väääldans nyfiken! Betyg? Skala 1-10, 5 = okej... :-)

    Hoppas att ni hade en myyyshelg! Det hade vi! Middagar här och middagar där, barnkalas hit och barnkalas dit... fullpackad helg, men det är härligt! Nästa helg får nog bli något lugnare... man behöver ju det med! :-)

    Du, har du Instagram? :-)

    Och så en sak till, lyyyyllo dig som hann med en köp på Svenssons när de hade rabatt... och perfekt att du kunde kombinera med den rabatten du själv hade! Jag missade det hela...

    Ha en superhärlig start på veckan!
    /Malin B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte glöggen var helt okej, lite för lite lakritssmak för min del. Men helt klart värd sina dryga 70 kr :-)

      Yes, jag har insta. Du hittar mig under elma_ahlin

      Hoppas du får en fin vecka, kramar

      Radera
  3. Heej!!

    Missade det här svaret och har inte läst det förrän nu! :-) Tack för ditt instagram-namn ska lägga till dig ikväll. Jag följer ju din blogg och följer gärna dig på Instagram med! :-)

    Mmm, nu blev jag sugen på lakritsglöggen igen! Är sugen på all sorts glögg... och riktigt jul-taggad! :-)

    Må så gott! Kramar!
    /Malin B (MalinsKrypin)

    SvaraRadera