fredag 9 november 2012

...från en skit natt till en solig dag

God förmiddag!

Här är det en trött mamma och en trött Freja som kikar in och säger hej. 

 Freja tyckte nämligen att vi skulle vara vakna mellan 24.00 - 03.00 igår natt. Vi ville något helt annat men det sket hon i. När hon till slut somnade om där runt tre tiden trodde jag att hon skulle sova fram till åtta, men tyvärr inte. Strax efter sex var det bara att kliva upp ur sängen och fånga dagen.

 När skatten sover dåligt medför det oftast att hon är rätt gnällig under dagen, inget undantag idag heller. Så man får hålla igång henne med en massa bus. Jag fånar mig, jagar henne, plockar fram alla hennes grejer och då håller hon sig nöjd.

Tur att solen skiner, då blir genast humöret lite festligare.




Jag har hunnit vart på jobbet en sväng här på förmiddagen, barnvakten kunde inte vara här hela dagen utan kommer tillbaka efter lunch då jag pyser iväg till jobbet för ytterligare några timmar. Kaos på jobbet och styrelsemöte medför att jag nästintill skulle kunna bosätta mig där.

Nu är i alla fall både jag och skatten mätta i magen. Jag ska försöka få henne att somna och sedan unna mig ytterligare en kopp kaffe.

Ikväll är jag ensam, ska köpa sådana bisarra mängder godis till ikväll när skatten somnat.

Hörs senare fina ni.

/E

7 kommentarer:

  1. Vad fina ni är, ha en super skön helg;) puss

    SvaraRadera
  2. Trots sömnbrist så lyckas du se så himla fräsch ut!! Härligt!!! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, dagar som denna är man väldigt tacksam att smink finns :-) Kramar

      Radera
  3. Hihi! Fina ni! Hur orka det lilla livet hålla låda mitt i nätterna?! Vilket energiknippe! :)
    Kram Malin och Minelle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ställer mig den frågan varje dag :-) Men det blir bättre och bättre, kramar

      Radera