lördag 24 november 2012

...min alldeles egna kock

Hej på er!

Vilken trevlig fredag kväll vi hade här hemma. Mycket trevligt sällskap, lättsamma konversationer, härliga ungar, grym mat och något vi absolut måste göra om snart.

Min Mattias älskar ju matlagning och slog på stort igår. Jag åt verkligen både med ögat och med munnen och vill ge han fem Elma av fem möjliga :-)

Till glöggen bjöd Mattias på lussekattsnittar. Låter rätt skumt men väldigt väldigt gott. 

 Förrätten bestod av en örtsoppa med grillad pilgrimsmussla. Till det drack vi ett mumsigt mousserande.

Huvudrätten bestod av helstekt entrecote, smörslungade grönsaker, rödvinssås och potatisgratäng med parmesan till det drack vi en Tommasi.


Efterrätten ohh så synd att jag inte orkade äta upp allt men den var helt fantastisk. Vit choklad mousse, hallonsås och så lite färska hallon på det. 

Jag är så glad att jag har en alldeles egen kock här hemma.

Nu väntar vi på att skattens ska vakna, därefter ska vi bege oss ner på staden. Jag vill gärna kika förbi Tullis :-) Vi ska äta middag hos Mattias pappa ikväll, ska bli mycket trevligt. Sedan lämnar vi kvar skatten på staden hos mina föräldrar för att få lite egen tid och en god natts sömn...

Hörs kanske senare.

/E

1 kommentar:

  1. Vilken lyx!! Allting ser jättegott ut!! Ha en fin lördag!!

    SvaraRadera