torsdag 22 november 2012

...så var denna torsdag slut

Först vill jag börja med att be om ursäkt för de urkassa bilderna nedan. Men idag har min Iphone fått agera kamera därav suddiga och mycket mörka bilder.

Har idag varit och storhandlat med skatten i kundvagnen. Förra gången gick det bra, denna gång tyckte hon det var mindre roligt och en svettig mamma som glömde ICA-kortet hemma fick göra allt på det traditionella viset, nämligen plocka upp alla varor på rullbandet och packa i dem i påsar när det var betalt. Skatten blev lite frustrerad men mutor i form av banan och Ellas gjorde henne på bättre humör.

Mamma är du klar snart? Jag vill hem och busa.

Väl hemma skulle hon så klart hjälpa mig att plocka upp varorna, jag hade gärna tagit in påsarna i köket men Freja tyckte allt skulle plockas upp u hallen.

___


Sedan var det dags för denna mamma och dra på sig klackarna för att ge mig iväg på en förhandsvisning av Lars Wallins Fashion stories på Västerås Konstmuseum. 

En mycket mycket trevlig tillställning, det bjöds på goda snittar, champagne (jag körde så vatten för min del), massa goda praliner och ett härligt gäng med entreprenörer. Vi var totalt 50 personer och faktiskt dem första i Västerås som fick se Wallins fantastiska kreationer.



Bor ni i trakten måste ni absolut ta er tiden och gå se utställningen. Den 24:e november öppnar den för allmänheten och jag lovar att ni inte kommer bli besvikna. Lite glitter och glamour i vardagen är väl aldrig fel? 




Jag fick en mycket trevlig pratstund med Herr Wallin och fick chans att ställa massa frågor. Han var verkligen en super härlig karl. Det absolut roligaste med hans yrkesval var enligt honom att få designa brudklänningar.



Efter massa trevliga möten var det dags för mig att bege mig hemåt till min Mattias och skatten.

Nu checkar jag ut för idag, imorgon ska det jobbas som aldrig förr :-)

Natti natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar