tisdag 27 november 2012

...den serbiska granen

Förra året hann vi få ner en hel del växter på framsidan, bland annat en serbisk gran som vuxit och vuxit. Jag trodde inget skulle hända på flera år och var helt inställd på att få köpa en gran utomhus för att kunna klä den med belysning inför högtiderna.

Men tänkt så fel jag hade, jag har nu en alldeles egen gran som troligen kommer bli större och större för varje år och jag tycker den är alldeles ljuvlig. Den är placerad precis utanför vårt fönster vilket ger ett fantastisk sken in i sovrummet.

Vi hängde på slingan (eller det är egentligen ett nät) för två dagar sedan. Mattias tycker det är alldeles för tidigt och jag tycker det är alldeles lagom. Tänk om den inte hade varit klädd en grå dag som denna, nu blir man ju genast lite gladare när man tittar ut. 


Bilderna är tagna inifrån och fönstret är blött av allt regn, men jag gillar bilderna.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar