torsdag 29 november 2012

...bortglömda rummet

Vårt arbetsrum just nu är rent ut sagt skit fult, det står en massa Ikea prylar som är köpta i panik, någon växt i fönstret, vitt vitt vitt och det enda som kommer få vara kvar är våra Y stolar från Hans J Wegner.

Det är verkligen ett bortglömt rum vilket jag tycker är super tråkigt då jag pluggar och jobbar en hel del hemifrån och bara för att det är så tråkigt så sitter jag hellre vid matsalsbordet med alla papper, lika så Mattias.

Nu har vi i alla fall bestämt att arbetsrummet är vårt nästa projekt. Jag vet inte riktigt hur jag vill att det ska se ut och letar för fullt efter inspirationsbilder, bilderna nedan hittade jag i vår husmapp när vi började bygga huset. Vet inte alls vart bilder kommer ifrån..





 Vill att det ska vara ljust, men ändå helt vitt, vill ha lite färg men inte så jag tröttnar, vill ha massa böcker men inga tråkiga Billy hyllor, vill ha en stor fin ny iMac, lite växter, lite tidningar, fina detaljer, något på väggarna osv...

Så snart jul och nyår är över ska det bortglömda rummet få sig en makeover och framförallt bli klart. Fram till dess ska jag leta efter de perfekta prylarna. Lovar att ni ska få se före och efter bilder.

/E

3 kommentarer:

  1. Kul! Jag håller också på att kika på inspiration till vårt gästrum/kontor. Vill verkligen få till en inspirerande och härlig känsla därinne. Följer med spänning ert projekt.

    Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Den nya iMacen går att beställa f.o.m idag :)
    Leverans omgående för den lilla och och leverans i december för stora .

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Undrar bara har ni inget i er familj med din bakgrund?!
    Känns väldigt svenskt allt,
    Är själv sambo med en svensk och hoppas vi ska dela det bästa
    med bådas traditionen och seder.
    Du nämner mycket julen men inte bajram tex...

    Gillar din blogg annars J

    SvaraRadera