tisdag 27 november 2012

...superfrun, enligt mig själv i alla fall

Okej jag vet inte riktigt vad det är med mig men varje gång jag gör någon form av hushållsyssla så vill jag ha galet mycket med beröm, snacka om bekräftelsebehov :-) Speciellt om jag får för mig att ställa mig i köket.

 Jag vet i alla fall inte riktigt vad som tog åt mig idag då jag nämligen har påbörjat någon form av gryta utan recept. Det kan blir bra, men det kan även blir super dåligt. Jag kan laga mat hyfsat om det är typ max 5 ingredienser och det finns ett recept att följa, allt utöver det är överkurs.

Jag känner mig i alla fall lite nervös. Köttet har kokat i snart en timme och målet är att det ska få koka fram till fem då middagen ska serveras.

Håll tummarna för mig.

Nu ska jag leka lite med skatten.

Funderar på att plocka fram adventsstakar och stjärnor ikväll, vad säger ni är det för tidigt? :-) Det blir ju så mysigt och mys behövs en grå dag som denna.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar