tisdag 13 november 2012

...frejas fina rum

Go kväll fina ni!

Skatten sover, Mattias står i köket och fixar i ordning lite mackor och te, jag har precis tagit en varm dusch, tänt alla ljus och nu sitter jag i soffan och kikar in här.

Förra veckan gjorde vi en order hos Svenssons och där fanns bland annat dessa Lou Lou Ghost stolar till skattens rum. Tanken var först att hon skulle få dem i julklapp men äsch jag orkar inte vänta fram till jul så det åkte fram idag.

Jag har ställt två tavlor på bordet och en egen tillverkad liten lampa, eller själva uggellyktan finns på Lagerhaus jag har bara stoppat in en ljusslinga och istället för en lykta blev det en liten lampa. Ramarna kommer från Ikea och är så klart utan glas och bilderna i ramarna finns hos Lagerhaus.


 Skatten ville inviga sina stolar på direkten. Dock är dem lite höga så hon kommer inte upp på egen hand ännu, men snart så. Lägg märke till hennes röda kinder, hon är jätte torr om kinderna och så har dem blivit super röda. Ser nästan ut som att kinderna är sminkade.


Bordet kommer från Ikea, de har stått i hennes lekstuga och tanken är att det ska få flytta ut till lekstugan i sommar igen. Vi är nämligen rätt inställda på att det kommer se rätt risigt ut efter att hon kört med sina bilar på det och därför ville vi inte köpa ett nytt bord direkt. Det får bli nästa sommar när hon kanske förstår sig på ett nej lite mer.

 Vid sängen står ett litet sängbord med bästa Barbapapa och gröna musen. Varje morgon när vi hämtar Freja så pekar hon på Barbis, då måste man ta med honom ut också.



Freja har tok mycket böcker, jag älskar böcker och det gör faktiskt hon också. Dock förstår hon inte att man kanske inte behöver riva sönder böckerna och därför får hon bara leka med några enstaka. 


Fina bilen skatten fick av vännerna J, T och lilla W när hon kom till världen. Hon har inte varit så intresserad av bilen för än nu, nu sitter hon på den, släpar den fram och tillbaka men kan inte riktigt nå ner i backen med fötterna och blir då frustrerad, då får jag eller Mattias putta på och fort ska det gå.

Blev ett mycket långt inlägg med många bilder. Hoppas ni tyckte om det.

Nu mackor och te.

Puss och hej/E

8 kommentarer:

  1. Hon är så gullig :)....vackert rum, inspirerande!! Vill bara råda er att smörja in kinderna innan hon utvecklar exem. Locobase repair är bra salva..fråga på Apoteket annars. Tack för att du delar med dig av er vardag :)//Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt tips, ska införskaffa salvan så det finns hemma.
      Jag delar gärna med mig av vår vardag, det är extra roligt när sådana som du tar sig tiden att lämna ett spår efter sig.

      Kramar

      Radera
  2. finaste lilla tjejen, jätte fint rum har hon:) pusss lilla frejsan:)

    SvaraRadera
  3. ...ovog drvenog dakla, sto stoji na frejinom stolicu, je imala i moja ina :)
    i to ga je vezala i vodila ga vani u setnju...
    pozz
    heka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cao Heka, puno ti hvala na komentaru. Bas mi je drago da i ti ponekad udes na moj blogg. Nadam se da ce te nam uskoro doc u posjetu. Pussa

      Radera
  4. Min dotter brukar också bli så där torrdocka sen röd i ansiktet. Jag brukar smörja ansiktet med barnolja när hon duschar och sen när hon somnat brukar jag smörja med ett tunt lager inotyol (rumpsalva) på morgon ser hon ut som vanligt. Om du inte har en sån salva hemma köp den, funkar även för insektsbett och jag brukar använda den själv om jag får en torr fläck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för ditt tips.
      Idag är hon inte alls lika torr och det röda är helt och hållet borta.
      Men till nästa gång så vet jag att rumpsalvan funkar alldeles utmärkt :-)
      Kramar

      Radera