tisdag 13 november 2012

...det vänder fort

Vad hände med solen? Nu är det gråare än någonsin och någon mycket märklig dimma har lagt sig över oss här ute på landet. Nåja så kan det vara.

Skatten är nu mätt i magen och sover sin lilla nap. 

Nu till en liten fundering jag har, Freja har alltid ätit väldigt bra och hon äter bra nu också. Det som är problemet är att hon inte vill äta tillbehören. Om jag lagar fisk, potatis och broccoli då äter hon bara fisken, får hon pasta med köttbullar ja då äter hon bara köttbullarna. Ibland äter hon lite pasta och lite potatis men oftast inte. Mycket märkligt det där. Hur gör era små skatter?


Nu när skatten sover har jag passat på och slagit in alla kalenderklapparna. Nu är alla 24 klappar inköpta och jag tror hon kommer gilla varenda en av dem. Kan ni förstå att november snart passerat och att det faktiskt snart är ett helt nytt år, galet. 


Just ja, Freja har blivit erbjuden dagisplats här där vi bor och vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Det är inte vårt första, andra eller tredje alternativ och jag känner mig lite kluven. Jag har knatat förbi dagiset flera gånger, måste ta mig dit och kika innan vi bestämmer oss. Är det någon av er kära läsare som har era barn på Paviljongen? Är det bra?

/E

12 kommentarer:

  1. Haha, barn gör som föräldrarna :) Freja kör LCHF-style ;) Vad avundsjuk jag blev på paketkalendern, såg superfint ut.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, mamman har slutat med LCHF :-)

      Radera
  2. Melwin äter inga grönsaker hemma utan pettar bort dem, men på dagis äter han grönsaker, kanske ser han att andra barn gört det då vill han också, fast jag vill ju ha likadant hemma men kan ju inte tvinga i honom det...freja kommer nog äta lika bra på dagis då hon ser att andra barn äter då vill hon också.Det är svårt det med mat ibland...pussa Frejsan från mig och ha en bra dag:) kram på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungar, deras vilja är bra stark :-) Kramar till er

      Radera
  3. Vi besökte Paviljongen när vår stora tjej skulle börja för 5 år sedan och då kändes den inte rätt för oss men jag har träffat flera föräldrar som haft barn där och gett betyget godkänt. Åk dit och var med några timmar är mitt råd, du känner ni nog om det är rätt plats för Freja :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska absolut åka dit, det måste ju kännas rätt. Vill dock helst att hon går på dagis på orten, viktigt det där med kompisar. Kramar

      Radera
  4. Haha, Meja äter bara grönsaker hon. Ibkand slinker det ned något annat men det är ALLTID grönsakerna som ryker först. Sen är "MEJA KAAAAAR" och hakklappen ryker ;) Jag tror att det bara är att vänta ut det och inte göra någon stor sak av det. Vi resonerar att det inte går någon nöd på henne och tror att om man uppmärksammar just ätandet (vad det än gäller) så kan det bli lite raka motsatsen mot vad man vill ha ut med det hela. Har sett en del exempel på det.
    Så ta det bara med ro tycker jag =)

    Kramar till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i Hannah, idag åt hon två potatisbitar till lunch. HURRA :-)

      Radera
  5. Åhh vad finns i skattens paket till adventskalendern? Behöver inspirAtion :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj knappt så jag minns :-)
      Lego Duplo, Knopp pussel, docka, böcker, kritor och rulle med papper.
      Hoppas det var till någon hjälp.

      Kramar

      Radera
  6. Vi har barn på Paviljongen och är nöjda. Var tveksam först men ångrar inte en dag att vi tog den platsen. Det är med glädje som vår skatt dagligen skuttar iväg till dagis =) Paviljongen kommer även att framöver flytta till nybyggda lokaler vid skolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh så skönt att höra. Ska nog tacka ja till platsen. Kramar

      Radera