måndag 19 november 2012

...en helt vanlig måndag

Halloj i stugorna!

Här sitter vi och sippar på lite glögg och äter pepparkakor. Jag älskar glögg och om det inte kändes allt för skumt skulle jag nog dricka det året om. Sitter samtidigt och googlar efter snygga adventsljusstakar till våra fönster, villa ha några traditionella men samtidigt moderna, har egentligen funnit dem perfekta men ska bara försäkra mig om det :-)

Har idag inte haft några större planer förutom ett tandläkarbesök på förmiddagen. Jag har glömt att byta tandläkare efter flytten förra året och blev kallad till tandläkaren i vår gamla ort. Åkte förbi vårt gamla hus och det kändes på riktigt som att vi aldrig hade bott där. Trots att vi la ner hela vår själ på vårt gamla hus och älskade det när vi bodde där vände jag inte ens huvudet för att spana lite extra när jag åkte förbi, märkligt.

Under tiden jag var hos tandläkaren så var bästa kusinen S och min mor här och busa med skatten. Jag stod sedan för lunchen i form av snabbmat från dem gyllene bågarna...  

Just ja, glömde visa er dessa fina snögubbar som ska få hänga i vår gran. Finns på Åhlens och jag tycker dom är ursöta.

Idag var vi även förbi Paviljongen, det kanske inte är det finaste dagiset jag besökt men jisses vilken trevlig personal och vilka härliga ungar. Vi har nu bestämt oss och det blir där Freja ska spendera sina dagisår. Förskolan ska även få helt nybyggda lokaler under slutet av nästa år vilket kommer bli toppen. 

Freja trivdes som fisken i vattnet och fick genast några kompisar. Hon har varit på strålande humör idag och lekt själv långa stunder, leksaker överallt och det gäller att akta vart man sätter ner fötterna, Lego är ju seriöst fotmördaren nummer ett.


Borde egentligen plugga men har varken ork eller lust just nu. Mattias är bortrest med jobbet imorgon och då får jag passa på att ta igen lite skolarbeten imorgon. Nu ska jag mysa med den bästa maken av dem alla.

Ha en fin kväll.

/E

7 kommentarer:

  1. vilka fina snögubbar jag ska köpa också kram

    SvaraRadera
  2. Det är svårt med adventsljustakar, men vill gärna inte köpa nya varje år då de man hittar kostar en del :)...
    Ert gamla hus, här har man missat något... Lite nyfiken blev man ju, inredningsintresserad som man är :)!
    Kramar Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur.

      Yes vi bodde i ett annat hus innan vi byggde detta. Det gamla huset var ett hus från sent 30-tal som vi tillsammans med hantverkare total renoverade. Huset invändigt kan jag nu i efterhand tycka var rätt fult, eller kanske inte fult men inte alls den stilen vi har nu. Väääldigt mycket svart och mörka golv vilket aldrig skulle få flytta in i detta hus, men det var ju snart sju år sedan vi flyttade in i det huset så stilen har hunnit förändras.

      Kramar

      Radera
  3. Kan rekomendera dem vrål snygga Björk stakarna med får ull på ovandelen i grått. Tror starkt att det skulle passa i ert hem. Ligger runt 1000lappen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart kan jag hitta dem? :-) Kram

      Radera
    2. Kommer ej ihåg vart jag hittade dem, men såg några liknande på nätet http://www.ellos.se/elljusstake/366894?N=1z141utZ1z13wtvZ1z141ll&Ns=RankValue3|1&Nao=0

      Radera
  4. Herregud så söta snögubbar

    SvaraRadera