torsdag 8 november 2012

...denna torsdag

Go kväll i stugorna!

Hoppas torsdagen varit toppen. Här har den verkligen gått i tre hundra. Är så slut i skallen att jag inte ens orkar läsa i min bok. Då ni, då är man trött...

Efter jobbet tog jag mig ner på staden, Mattias och skatten var redan där och jag mötte upp dem hos mina päron. Jag och Mattias skulle egentligen gått ut och ätit lunch på tu man hand men mamma hade lagat så god mat så vi åt där istället.

Vi gick en liten sväng på staden och jag knatade in på Levis och köpte ett par nya jeans. Får hämta dem till helgen då de ska kortas av lite. Jag blir alltid så frustrerad när jag ska köpa jeans, jag önskar att jag bara kunde gå in och ta samma modell och samma storlek varje gång men det funkar aldrig så. Jag har de senaste åren använts Levis Curve Id jeans i modellen Slight Curve Slim. Dom är så sköna och jag bokstavligen bor i dem, det som gör mig så förvirrad är storleken, jag har ett par i storlek 26, 25 och 24 och alla sitter lika bra. Hur kan det skilja så mycket? Jag kommer ju aldrig våga köpa ett par jeans från någon webbshop, i-lands problem I know...

Jag hade lovat mig själv och inte handla nå mer kläder till Freja på bra länge då hennes garderob är knökfull och jag vill verkligen att hon ska hinna använda allt innan hon växer ur det. Men jag kunde inte låta bli prinsesskjolen från HM och Leo koftan. Klänningen tror jag skatten ska få ha på julafton.

Hon spanar in sina nya kläder, tror tyllkjolen var lite spännande.

H&M, Lindex och H&M.

 Här hemma har vi gett Freja all vår uppmärksamhet. Hon har börjat spendera allt mer tid inne på sitt rum vilket är super härligt då hennes rum är tokmysigt och så slipper man leksaker överallt.

Den skalliga dockan (jag tycker den är lite läskig, chucky ni vet) som hon fick av farmor och L när hon fyllde år ska vara med överallt. Här tyckte skatten att hon skulle äta tårta.

Under tiden jag och Mattias bytte om till myskläder upptäckte vi att skatten öppnat vår korg i sovrummet, slängt ner Barbapapa och sedan klättrat i själv. Hon tjöt av glädje och för en gång skull hade vi kameran i närheten när hon hitta på bus.


Nu ska jag snart krypa ner i sängen, behöver verkligen en god natts sömn.

Ha det gott så hörs vi imorgon.

/E

2 kommentarer: